Wednesday, January 12, 2011

Why Do I Burn Itch During Period

1998-2010: entrate da parcheggi decuplicate, 50 miliardi entrati nelle casse comunali!


The revenue from parking service are nearly ten times the administration comunale di Treviso nel periodo 1998-2010: si va, infatti, dai 412.000 € del ’98 ai 3.566.000 per il 2010, secondo quanto ha dichiarato l’assessore Zugno nei giorni scorsi.
Si tratta di un aumento costante nel tempo, come documentano gli altri dati ricavati dai bilanci consuntivi del Comune, e che assume un valore complessivamente stratosferico.
Se l’incremento delle entrate per il Comune è stato sostanzialmente costante nel tempo, è anche evidente che l’aumento si è fatto ancora più consistente con l’introduzione dei “parcheggi elettronici” che non hanno altro scopo se non quello di ridurre ulteriormente le quote di “evasione tariffaria” e di aumentare l’efficacia the penalty system to increase municipal revenue.
As we have already noted, in this time period, income increased tenfold Trevisani are certainly not (indeed, if anything, the economic crisis has reduced them) and have increased tenfold (thankfully) even expenditure costs, services of restaurant.
It 'obvious that a single logic guiding the choice of municipal government, including in parking lots, to "make money": the "revolution of the car does not respond to any project on the mobility or the old town and pedestrian has nothing to do with the creation of park and ride outside the walls that are necessary for promote intermodality and use of public transport at least in the old town.
Faced with revenue increased tenfold in ten years and the real flood of money that the parking fee they have brought into municipal coffers (over € 25 million, about 50 billion lire) is obvious to ask how this was used huge amount of money.
Revenue were made available to a plan for the rationalization of urban mobility, for the construction of new park and ride, for experimenting with new ways of staging in conjunction with a trial of the historical center of the pedestrian? No, of course: they are finite in the cauldron of revenue current City Council and used to fund the normal costs, the maintenance of many roads and sidewalks, there were certainly aimed at a project for a new road and a new urban mobility.
With 50 billion you could build new park and ride, you could fund experimental shuttle service between parking and intermodal center, one could study cases and to envisage closing to traffic of the city's medieval streets and initiatives for the revitalization of center.
None of this, of course it happened, because the municipal administration lacks any kind of project for mobility in cities, because the Board is priva di idee anche per quanto riguarda il rilancio del centro storico, a livello culturale come a livello commerciale e perché le entrate da parcheggi sono una boccata d’aria essenziale per l’ordinaria amministrazione comunale.
Non smetteremo mai, infatti, di ricordare che per anni le amministrazioni leghiste di Treviso non sono state in grado di presentare nessun progetto (neppure per la tanto invocata sicurezza) adeguato a portare finanziamenti regionali, nazionali ed europei di questo tipo nelle casse comunali, soprattutto per ché si tratta di progetti che richiedono interventi di medio periodo a cui le giunte leghiste non pensano neppure.
Risultato? Per il Comune di Treviso l’unico modo per aumentare le entrate è to increase some high taxes, to sell off the territory to the mobile phone operators or to those who cements or, indeed, increase revenue from parking.

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